پست های فوق توزیع به صورت فشرده


انتخاب بهینه ی پست های فوق توزیع به صورت فشرده

افزایش تراكم جمعیت و بكارگیری سیستم های برقی از عوامل عمده ای می باشند كه در شهر های بزرگ لزوم احداث سیستم های فوق توزیع را در مركز شهری و نقاطی كه كمبود فضا بسیار حاد می باشد ایجاب می نماید به منظور مقابله با این مشكل انواع مختلف ایستگاه های فوق توزیع كه در كاهش فضای مورد نیاز و نحوه ی استفاده از فضا از ویزگی های خاص برخوردار می باشند مورد توجه سازندگان ودستگاه های اجرایی قرار گرفته اند . از جمله اشكال معمول این پست ها می توان از پست های سر پوشیده و یا روباز یا رو بازمعمولی GIS كه مخفف Gas Insulated Switchgear است و پست های نوع HIS (Hybrid Insulated Switchagear ) نام برد.

الف) پست های GIS به طور اصولی در سه شكل وفرم ساخته می شوند:

1-شكلی كه باس بار ها وتجهیزات برای هر فاز داخل محفظه ی جداگانه ای قرار می گیرند این شكل برای ولتاز های بالا از 300 KV بكار گرفته می شود .
2-شكلی كه تجهیزات وباس بار ها برای هر سه فاز در یك محفظه قرار می گیرند این شكل برای ولتاز های زیر 300 KV وبخصوص ولتاز های فوق توزیع (72/5 و 145 KV ) كاملا پذیرفته
شده می باشند .
3- این شكل تنها برای ولتاز های فوق توزیع 72/5 وحداكثر 145 KV ساخته می شوند .ودر ان مشابه ولتاز های توزیع تجهزات در داخل تابلو قرار گرفته و محفظه ی تابلو با گاز SF6 با فشاری كمتر از یك اتمسفر پر می شود .


ب) طراحی واحداث پستهای معمولی به صورت سر پوشیده حداكثر برای ولتاز های فوق توزیع تا 145 KV متداول است و بسته به مورد دو شكل برای طراحی وجود دارد :

1-پست های سر پوشیده به صورت یك طبقه كه ترتیب استقرار تجهیزات مشابه پست های بیرونی است.
2-پست های سر پوشیده بصورت مدولار كه تجهیزات فشار قوی در سطوح مختلف قرار می گیرند.

ج) پست های HIS نسل جدید پست های فوق توزیع می باشند كه تا ولتاز 170 KV ساخته شده اند و عمدتا برای افزایش ظرفیت پست های موجود و یا توسعه ی پست ها در مواقعی كه مشكل فضا وجود دارد كار برد دارند .در طراحی اصلی این پست ها تجهزاتی شامل بریكر

سكسیونر، سكسیونر زمین و ترانس جریان در یك محفظه ی گاز SF6 قرار دارند وبقیه ی تجهزات واتصالات از جمله باس بار ها در فضای باز قرار دارند.
پست های GIS با استفاده از باس داكت هر گونه چرخش و تغییر جهت فیدرها را امكان می كند و لذا خطوط ارتباطی از هر جهت می توانند به فیدر مربوطه متصل گردند در حالی در سایر پست ها این عمل به سادگی امكان پذیر نیست.

در پست های GIS كلیه ی تجهیزات به صورت فشرده ودر محفظه های گاز SF6 قرار دارند .

در پست های HIS بخشی از تجهزات به صورت فشرده خواهند بود ولی اتصالات فیدر ها و باس بار ها در فضای باز بوده ولذا نسبت به پست های GIS فضای بیشتری مورد نیاز است.




آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: